جستجو کردن
جستجو کردن
Close this search box.

سنگ مرمریت لاشتر+کاربرد+قیمت 1403

سنگ مرمریت لاشتر+کاربرد+قیمت 1403

سنگ مرمریت لاشتر Pietra Gray marble stone یکی از شیک ترین و لوکس ترین سنگ های مرمریت ایرانی است،این سنگ زیبا دارای تم رنگی مشکی و خاکستری با رگه های ظریف سفیدی است که به صورت نا منظم در سطح سنگ پخش شده اند که همین رگه های سفید نامنظم ،زیبایی و جلوه ی این سنگ را چند برابر کرده است که می تواند چشم هر بیننده ای را به خود خیره و جذب کند.

سنگ مرمریت لاشتر Pietra Gray marble stone یکی از سنگ های دگرگونی است که در ایران استخراج و فرآوری می شود،سنگ مرمریت از کربنات کلسیم، کلسیت ، دولومیت و کریستال تشکیل شده است.

تصویر سنگ مرمریت لاشتر
Pietra Gray marble stone

سنگ مرمریت لاشتر Pietra Gray marble stone به دلیل شباهت بسیار زیادی که به سنگ مرمریت پیتراگری Pietra Gray Marble ایتالیا دارد،توانسته است در دنیا جایگاه ویژه ای پیدا کند و شهرت جهانی پیدا کرده است.از این رو سنگ مرمریت لاشتر Pietra Gray marble stone یکی از گزینه های خوب برای صادرات می باشد.

اکثر سنگ های مرمریت در مقابل نور خورشید دچار رنگ پریدگی و رنگ رفتگی می شوند،اما سنگ مرمریت لاشتر Pietra Gray marble stone بر خلاف سنگ های هم خانواده خود در مقابل نور خورشید، مقاوت بالایی دارد و رنگ پریدگی و رنگ رفتگی پیدا نمی کند،به همین خاطر از این سنگ در نمای بیرونی ساختمان نیز می توان استفاده کرد.

Pietra Gray marble stone
Pietra Gray marble stone

 

از دیگر سنگهای مشکی می توان به، مرمریت دهبید اسپایدر ،  مرمریت مشکی نجف آباد ،مرمریت تیهو ،مرمریت گلدن بلک ،مرمریت تری دی بلک و …اشاره نمود.

معدن سنگ مرمریت لاشتر Pietra Gray marble stone در 80کیلومتری جنوب اصفهان در مسیر جاده شهرضا در منطقه لاشتر واقع شده است.

سنگ مرمریت لاشتر Pietra Gray marble stone بعداز استخراج از معدن به روش های مختلفی فرآوری می شود.

 

روش های فرآوری سنگ مرمریت لاشتر؛

؛Pietra Gray marble stone processing methods

 

  • سنگ لاشتر سابیده و هوند

Pietra Gray marble stone polished and honed

 

در روش سابیده و هوند سطح سنگ برای کاهش زبری یسطح ،سابیده شده و با خاصیت هوند،صیقلی و ماتی خاصی به آن بخشیده می شود.در حالت سابیده سنگ،رنگ مشکی آن پررنگ تر از حالت اولیه می شود.

 

  • سنگ لاشتر بوش همر چرمی

Pietra Gray marble Stone Bush Hammer Leather

 

انجام فرآوری بوش همر باعث جلوگیری از سُرخوردن و لغزندگی سنگ شده و در عین حال چرمی بودن، موجب ظاهر مدرن و شیک این سنگ می شود.

 

  • سنگ لاشتر بوش همر یا سندبلاست

Pietra Gray marble stone Bush hammer or sandblast

 

سنگ  مرمریت لاشتر سندبلاست به دو صورت دستی و ماشینی فرآوری می گردد.در روش دستی از ماسه یا سیلیس استفاده می شود ، به این صورت که ماسه و سیلیس را با استفاده از پمپهای باد با فشار زیاد روی سطح سنگ پاشیده می شود و باعث ایجاد بافت و نیمه مات شدن سطح سنگ می شود،پرتاب شدن ماسه و سیلیس ها با سرعت بالا به سطح سنگ ،باعث ایجاد بافت سوراخ دار یا زبر شدن سطح سنگ می شود.هدف از فرآوری سندبلاست ،افزایش اصطکاک و از بین بردن لغزندگی سطح سنگ های کف می باشد.

در روش ماشینی از ساچمه های آهنی و لقمه های سندبلاست استفاده می شود.فرآوری سند بلاست باعث تمیز شدن و یکدست کردن سطح سنگ و از بین بردن رسوب سطح سنگ و افزایش طول عمر سنگ می شود.

 

  • سنگ لاشتر تیشه ای(ماشینی و دستی)

Pietra Gray marble stone hammered

 

نحوه ی فرآوری سنگ مرمریت لاشتر تیشه ای به گونه ای است که با دو تیشه یا یک تیشه انجام میشود تا آن را در مقابل ضربه مقاوم کرده و از همین رو از این سنگ در مناطق پر رفت و آمد استفاده می کنند.

 

  • سنگ لاشتر بادبر و گیوتین

Pietra Gray marble stone split or guillotine


سنگ  مرمریت لاشتر بادبر یا گیوتین یا مالون به سنگی با ظاهر طبیعی و بدون صیقل و ساب خوردگی گفته میشود.علت ناهمواری سطح سنگ بادبر این است که هنگام فرآوری،بوسیله چکش ضرباتی به سطح آن وارد می شود. یکی دیگر از علت های چکش کاری،رونمایی از بافت سنگ است تا حالت طبیعی آن حفظ شود.

 

  • سنگ لاشتر کوبیک

Pietra Gray marble stone cubic


سنگ  مرمریت لاشتر کوبیک همانند سنگ تیشه ای به صورت دستی ویا ماشینی فرآوری و آماده می شود.این نوع سنگ به صورت کم تیشه و یا پر تیشه آماده و فرآوری می شود،سنگ مرمریت لاشتر کم تیشه،یک بار تیشه می خورد ولی سنگ مرمریت لاشتر پرتیشه ،چندین نوبت تیشه می خورد،یه همین علت هیچ فضای خالی روی سطح سنگ باقی نمی ماند.سنگ مرمریت لاشتر کوبیک  معمولا در ضخامت 10 و ابعاد 10*10 و ضخامت5 و ابعاد10*10 برش داده می شود، به همین دلیل اکثراً از سنگ مرمریت لاشتر کوبیک به صورت وسیع در محوطه سازی فضای بیرون ساختمان و سنگ فرش خیابان و پیاده رو ها استفاده می کنند.

 

  • سنگ لاشتر تامبل

Pietra Gray marble stone tumbled


در فرآوری تامبل پس از آنکه سنگ در ابعاد مناسب و یا استاندارد برش خورد و ضخامت آن به صورت یکنواخت کالیبره شد،سطح سنگ پیش ساب می شود و سطح سنگ به شکل صاف و شبهه مات تبدیل می شود،سپس سنگها را درون دیگ های بزرگ و مخصوص قرار می دهند،هم زمان با سنگها داخل دیگ مقدار زیادی ساچمه های مخصوص فلزی و سنگ ریزه به نسبت همدیگر مخلوط می شوند و دستگاه یک میدان دورانی بین سنگها و ساچمه ها ایجاد می کند.بعد از دقایقی که بستگی به جنس سنگ و میزان دلخواه ما از تامبل شدن است،لبه های تیز سنگ به شکل ربع دایره تبدیل شده و سطح سنگ به حالت چرمی فرسوده تبدیل می شود.

 

ویژگی های سنگ مرمریت لاشتر ؛

؛Pietra Gray marble stone features


سنگ مرمریت لاشتر Pietra Gray marble stone به دلیل داشتن ویژگیهای منحصر به فرد ،به سنگی محبوب تبدیل شده است.این سنگ جذب آب بسیار پایینی دارد و در هرگونه شرایط آب و هوایی (سرد و گرم) کاربرد،دارد.به همین دلیل دارای استحکام و مقاومت بالایی است.سنگ مرمریت لاشتر Pietra Gray marble stone از نظر استحکام و مقاومت در بین سنگ های هم خانواده خود،در شرایط مطلوب تی به سر می برد.

  1. مقاومت فشاری بالا
  2. مقاومت و استحکام بالا در مقابل ضربه
  3. مقاومت سایشی زیاد
  4. ساب و صیقل پذیری فوق العاده
  5. دوام و طول عمر زیاد
  6. جذب آب خیلی ناچیز
  7. تراکم بالا

 

کاربرد سنگ مرمریت لاشتر ؛

؛Pietra Gray marble stone application

سنگ مرمریت لاشتر Pietra Gray marble stone از جمله سنگ های مرمریتی است که می توان فیشینگ های مختلفی را بر روی سطح آن اجرا کرد.به همین خاطر می توان از این سنگ در بخش های مختلف ساختمان استفاده کرد.از سنگ مرمریت لاشتر Pietra Gray marble stone می توان در فضاهای داخلی و فضاهای خارجی و بیرونی ساختمان استفاده کرد.

همچنین استفاده از سنگ اسلب مرمریت لاشتر Pietra Gray marble stone slab و قرار گرفتن سنگ اسلب در تقارن با یکدیگر به صورت بوک مچ و فورمچ باعث زیبایی دو چندان فضا و محیط خواهد شد.

  • سنگ پله و محوطه سازی به صورت تیشه ای و بوش همر
  • سنگ پله داخلی به صورت سابیده و هوند
  • دیوار راه پله ها
  • دیوار سالن ها،لابی هتل ها و رستوران ها،اتاق،آشپزخانه،حمام به صورت سابیده،هوند و بوش همرچرمی
  • سنگ کف فرش واحدهای مسکونی،تجاری و اداری
  • مجسمه سازی،صراحی،ستون،شومینه،آب نما و …
Pietra Gray marble

 

قیمت سنگ مرمریت لاشتر ؛

؛Pietra Gray marble stone price


سنگ مرمریت لاشتر Pietra Gray marble stone را در اندازه های مختلف و دلخواه،مانند،اسلب، تایل با ضخامت دو سانت جهت صادرات،می توانید از صنایع سنگ izadistone تهیه نمایید.قیمت سنگ  مرمریت لاشتر Pietra Gray marble stone،همانند انواع سنگ ها به عوامل مختلفی بستگی دارد،یکی از این عوامل که باعث کاهش و یا افزایش سنگ می شود،سایز و ضخامت سنگ می باشد.هر چقدر سایز سنگ  بزرگتر و ضخامت آن بیشتر باشد،مانند سنگ اسلب،قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند.یکی دیگر از عواملی که باعث تعیین قیمت می شود،شرایط و نوع و روش فرآوری سنگ مرمریت لاشتر می باشد.

همانطور که شما اطلاع دارید،سنگ ها از درجات مختلفی تشکیل می شوند،هر چقدر سنگ ،از درجات کیفیت خوب و بالاتری برخوردار باشد و در سورت سوپر و ممتاز قرار بگیرد،این سنگ از قیمت بالاتری برخوردار می شود.ساب و صیقلی بودن سنگ و به اصطلاح ،یکدست بودن سنگ در تعیین قیمت،نقش بسزایی ایفا می کند.

طبق پارامترها و عوامل گفته شده ،قیمت سنگ مرمریت لاشتر،برای هر متر مربع در ابعاد تایل از 310,000 هزار تومان الـــــــــــــی 650,000 هزار تومان و برای اسلب 2,350,000 هزار تومان می باشد.

 

لطفاً جهت مشاوره و خرید و اطلاع از قیمت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

Please contact our experts for advice and purchase and price information.

 

 

 

2 پاسخ

  1. با سلام و احترام خدمت شما
    با تشکر از خرید شما،ازاینکه توانستیم رضایت شما را جلب کنیم،خوشحالیم.

  2. با سلام و احترام خدمت شما
    با تشکر از خرید شما،ازاینکه توانستیم رضایت شما را جلب کنیم،خوشحالیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *